قیمت طراحی سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت امروز زیاد ارزان تر از گذشته است. شما به راحتی می توانید گرد از پکیج های طراحی سایت را انتخاب کنید و پس از چند روز وب سایت شما در گستره و هاست باره نظرتان قابل دسترسی است. ولی چه بسا برای افرادی که نخستین بار است با موضوع طراحی سایت بر می خورند از متفاوت بودن تعرفه ها تعجب کنند. برای همین در این مقاله از دارکوب حالات گوناگون یک طراحی را روشنگری می دهم.

این که وب سایت شما چه نوعی باشد: سایت شناسایی (شرکتی)، فروشگاهی و هر گونه دیگر و اینکه در طراحی آن از چه ابزارهایی کاربرد شده باشد می تواند در تعیین قیمت تارنما کارایی گذار باشد. در این مقاله از دارکوب من حالت های تولید وب سایت با وردپرس را اغلب برای شما کالبدشناسی خواهم کرد.


طراحی سایت با وردپرس
وردپرس WordPress یک سیستم مدیریت محتوا CMS است که با کمک آن می نا انواع مختلفی از وب سایت از تارنگار گرفته لغایت سایت های شرکتی و فروشگاهی را راه اندازی نمود. از قدرت و محبوبیت وردپرس همین بس که تقریبا بیش از یک چهارم تارنما های مهم اینترنتی از این سیستم مدیریت درونمایه استفاده می کنند. سایت های مهمی چون Sony Music، Bloomberg Professional و The New Yorker. در نوشتار ایی سایر از دارکوب درباره این توضیح داده ام که چه زمانی هایی از CMS کاربرد می کنیم چه زمانی به جای وردپرس به سراغ فریم ورک های طراحی وب سایت می رویم.

هزینه گسترش وب سایت
هزینه گسترش تارنما با وردپرس نسبت به امکانات آن متفاوت است. معمولا وب سایت های شرکتی کمترین خرج را دارند. ولی وب سایت های فروشگاهی نسبت به امکانات آن می توانند چندین مساوی تفاوت خرج داشته باشند. بهترین راه برای به دست آوردن هزینه یک وب سایت این است که امکانات باره احتیاج سایت خویش را به صورت یک RFP نوشته آن را برای یک کمپانی های گوناگون ارسال نمایید لغایت آن ها پروپوزال و خرج های خویش را تعیین نمایند.

اما لازم است که شما بدانید که پروژه شما با چه سیستم مدیریت محتوای و تکنولوژی هایی گسترش دیتا می شود. زمانی که بر راز این جستار انتخاب خود را انجام دادید، می توانید وارد جزئیات شوید. مثلا اینکه قالب تارنما شما چطور فرآوری شده است. متعاقباً هر یک از امکانات وب سایت نیز حائز متعرفه ایی مشخص است که فقط با استعلام ریزبین مشخص می شود.

من در اینجا به دغدغه قالب تارنما می پردازم چون می دانم مشکل بسیاری از سایت های طراحی شده در این تقدیر خفته است.

طراحی قالب وردپرس
شما برای ظاهر تارنما و صفحه بندی آن در وردپرس به یک قالب بیچارگی دارید. در قالب است که جای Header، Footer، Sidebar، NavBar و غیره مشخص می شود. در واقع پلاگین های مختلف سایت در این قالب نصب می شوند. پس برخی مواقع تغییر این قالب فقط کمی کمتر از طراحی تارنما خرج بر است. ولی قالب یک سایت وردپرسی می تواند به اشکال مختلفی فرآوری شود. یک قالب می تواند به صورت سفارشی برای یک مشتری توسعه دیتا شود یا به اصطلاح از قالب های آماده بهره‌گیری گردد.

طراحی قالب اختصاصی
شاید شما طرح خاصی برای وب سایت خویش در ذهن دارید. یا وب سایتی به عنوان مدل نمی یابید یا می خواهید طراحی سایت شما کاملا متفاوت باشد. در این چهره شما به سراغ یک طراح وب سایت می روید و در آغاز با کمک طراح بر روی فایل PSD سایت را به صورت یک طرح گرافیکی برپایی می نمایید. پس از طراحی و انجام تغییرات و ویرایش ها و نهایی شدن طرح توسط یک برنامه نویس با زبان ها و کد های مختلف نوشته و پیاده سازی می شود. این شیوه چه بسا پر هزینه تر و موعد بر ترین شیوه باشد. ولی مزایای خود را دارد. اینکه طرح در نهایت همان چیزی می شود که صاحب تارنما می خواهد. حال اینکه سلیقه و خواست مشتری چقدر در عمل وب سایت را به اهداف سوداگری تقریبا می کند، سوژه دیگری است.

شما گزینه های دیگری هم برای تعبيه قالب وب سایت خویش دارید. مثلا استفاده از قالب های آماده، یا اینکه یک قالب از قالب های شناخته شده دارکوب برای تارنما خود تعبيه کنید. ولی بگذارید اول ببینیم که قالب حاضر چیست لغایت به این برسیم که قالب های وردپرس دارکوب چه برتری هایی دارند.

قالب های حاضر وردپرس
شما برای به کارگیری قالب های حاضر وردپرس گزینه های زیادی دارید اما برگزیدن از میانی این گزینه ها خویش چالش بر انگیز است. اگر می خواهید از یک قالب حاضر کاربرد کنید به موارد زیر توجه کنید.

شما باید قالبی انتخاب کنید که:

قابلیت تنظیم، انعطاف و گسترش (بیشتر) را داشته باشد
عملکرد نکویی داشته باشد، مثلا بخاطر وزین بودن سرعت سایت را تفریق ندهد
برای تغییرات به تولید کننده آن وابسته نباشید
الزامی برای به روز رسانی سالانه در آن وجود نداشته باشد
مشکل امنیتی نداشته باشد
برای سئو پسندیده باشد
و غیره
قالب های آماده زیادی در اینترنت وجود دارند، حتی بعضی از آن ها رایگان هستند. اما شما می توانید برای جاسازی قالب های حاضر به وب سایت های فروش قالب خارجی و درونی مراجعه کنید. البته به نظر نمی رسد که قالبی با داشتن المان هایی که در بالا گفته شد در سایت های خارجی با این تفاوت نرخ ارز به صرفه باشد. از سوی سایر نیز بسیاری از قالب های حاضر که امروز در بازار ایران وجود دارند، قالب هایی ترجمه شده از همان قالب های خارجی با بعضی محدودیت ها هستند.

مشکلات احتمالی قالب های آماده:

کیفیت گسترش آنها زیر بوده و حائز خطا باشند
بخشی از کدهای آن رمزگذاری شده و بخش هایی از آن قابل تغییر و ویرایش نباشد
قالب پارسی نبوده و تنها ترجمه ایی از یک قالب خارجی باشد
به واسطه پلاگین های زیاد و لینک های خارجی قالب سرعت آن پایین باشد
طراحی غیر اختصاصی نسبت به نوع و موضوع وب سایت داشته باشد
ایمن نبوده و یا حاوی کدهای ویرانگر باشد
قالب های تولید شده دارکوب
ما در کمپانی طراحی سایت و سئو دارکوب برای تفریق خرج های مشتری در تهیه هزینه طراحی سایت ارزان تارنما اقدام به فرآوری قالب هایی استاندارد با قیمت مناسب کرده ایم. این قالب ها بدست برنامه نویسان ما از نقطه صفر تا صد توسعه دیتا شده اند. ما کوشش کرده ایم که تمامی استاندارد ها و دربایستن هایی که یک قالب وب سایت دارد را رعایت کنیم. برای همین در صورت خریداری کردن یگانه از قالب های تولید شده بدست دارکوب گمان شما می تواند از بابت آینده آن راحت باشد. نه فقط شما از بابت تغییر در این قالب هیچ گزین کردن خاصی به دارکوب ندارید بلکه در صورت نیاز می توانید به برای پشتیبانی به کارشناسان ما مراجعه نمایید.

قالب های دارکوب همه بازتاب گرا بوده یعنی با کمک طراحی Responsive برای نمایش تارنما در دستگاه های موبایل بهینه سازی شده اند. فلذا شما نیازی به پرداخت خرج بیشتر برای بهینه سازی آن برای موبایل نخواهید داشت.

ما در سابقه بیش از 15 ساله خویش در طراحی وب می دانیم که سئو لغایت چه اندازه می تواند در موفقیت یک وب سایت یا کسب و کار موثر باشد. در واقع بدون بهینه سازی تارنما برای موتورهای جستجو شانس کمی برای پیشباز کاربران از وب سایت هستی دارد. وب سایتی که نتواند حداقل در سه صفحه اول گوگل جایگاهی پیدا کند، شانس توان چیزی برای موفقیت دارد.

برای همین قالب ها را به گونه طراحی کرده ایم که سازگاری نکوداشتن با سئو و بهینه سازی های مربوط به آن داشته باشند. فلذا اگر یک سئو کار بخواهد که بر روی وب سایت شما کار بهینه سازی سپریدن دهد همه چیز برای شغل وی فراهم است.

هزینه های جانبی
وقتی شما یک قالب وردپرسی تعبيه می کنید بیچارگی دارید که آن را در یک هاست و دامنه بارگذاری کرده و اقدام به درج درونمایه نمایید. شما می توانید این شغل را خودتان اتمام دهید یا آن را به یک متخصص بسپارید.

بارگذاری
نیاز است قالب سایت بر روی یک هاست مناسب وردپرس بارگذاری گردد و هاست و دامنه نیز تنظیم شوند. علاوه بر این دربایستن است که ایمن سازی بر روی وب سایت سپریدن گیرد. بارگذاری سایت بدون ایمن سازی می تواند به راحتی به سایت شما گزند وارد کند.

هاست
هاست Host فضایی در یک رایانه (سرور) است که فایل های وب سایت شما برای دسترسی کاربران در اینترنت در بروی آن پیمان می گیرند. هاست های گوناگون با کیفیت های متفاوتی موجود است که نسبت به دربایستن تارنما خریداری یا کرایه می شوند. مثلا شدنی است برای تارنما شرکتی شما یک هاست اشتراکی ولی با کیفیت کافی باشد، یا اینکه ناچار شوید بخاطر احتیاج های فنی و ترافیک بالا به سراغ هاست اختصاصی و گران تر بروید.

دامنه
دامنه یا Domain Name نام یا آدرس وب سایت (sitedar.com) شما است که از کاربران با درج آن در مرورگر اینترنتی (مانند گوگل کروم) می توانند به تارنما شما وارد شوند. اسم دامنه حداقل حائز دو بخش است که با یک نقطه از هم متمایز می شود، هر دو قسمت انتخابی بوده و می نا در چهره اشغال نبودن بودن آن را خریداری نمود. اینکه گستره شما .com ، .ir یا غیره باشد خرج های متفاوتی برای شما دارد.

درج اطلاعات
در قالب ها معمولا محتوای خاصی وجود ندارد. فقط متون و عکس هایی برای نمونه در قالب پر شده اند. پس شما احتیاج دارید محتوای مخصوص سایت خویش را در آن بارگذاری نمایید. این درونمایه می تواند دربرگیرنده عناوین، منوها، عکس ها، محصولات، اطلاعات تماس و غیره باشد. برای این کار نیز می توانید در صورت داشتن تجربه کافی خودتان اقدام کنید یا امکانات آموزشی دارکوب کمک بگیرید، یا آن را به یگانه از کارشناسان درج درونمایه بسپارید.

آموزش
همانطور که در بالا توضیح دیتا شد، شدنی است شما برای درج درونمایه و اطلاعات تارنما احتیاج به آموزش داشته باشید. برای همین شما می توانید به طور حضوری یا مجازی از کارشناسان ما طریق درج درونمایه را بیاموزید.

پشتیبانی سالانه
در گستره طراحی تارنما محصول بدون پشتیبانی معنایی ندارد. چون حمایت به نوعی به کیفیت تولید و خدمات دهی مرتبط است. از طرفی ناگزیر وب سایت در طول سررسید بخاطر دربایستن به بروز رسانی با خطاها و مشکلاتی رو برو خواهد شد. یا صاحب وب سایت دربایستن به آموزش یا سوال فنی دارد، برای همین ما با خرج ناچیزی خدمات حمایت سالانه وب سایت را برای مشتریان مان فراهم می کنیم. این هزینه بسیار زیر تر چیزی است که شما در صورت بروز دشوار احتمالی برای خدمات فنی موردی پرداخت خواهید کرد.

کلام آخر
اگر تارنما شما بدست یک شرکت با سابقه و شناخته شده طراحی و پشتیبانی گردد، شما این اطمینان را خواهید داشت که الی سنه ها پس می توانید بر روی خدمات و پشتیبانی آن حساب باز کنید. اغلب دیده می شود که وب سایتی خرج گسترش پایینی داشته است اما طراح آن برای حمایت خرج بالایی طلب می کند، یا بدتر از آن، پشتیبانی را در انحصار خود قرار داده یا آنکه پس از تحویل سایت پشتیبانی آنطور که باید و چه بسا چهره نمی گیرد. برای همین با برگزیدن یک طراح شناخته شده سایت خویش را از بابت حمایت پر خرج و مجدد کاری بیمه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: